JA Medicare

חברה – חברה הינה התאגדות משפטית הנפרדת מבעליה (בעלי המניות שלה ) והיא נוסדת באמצעות רישום ברשם התאגידים (רשם החברות לשעבר) . עם רישומה מקבלת החברה מספר ח.פ. שהינו תעודת הזהות של החברה .

החל משנת 1999 נתין להקים חברה ע"י אדם יחיד . כל חברה חייבת שיהיה לה תקנון . תקנון הינו מגילת הזכויות והחובות של החברה כלפי בעלי המניות של בעלי המניות לחברה ומידע בנוגע לאופי פעילות החברה ומטרותיה .

הרעיון העומד בבסיס התאגדות כחברה הינה הפרדת הפעילות הנעשית במסגרת החברה מבעלי מניותיה . לדוגמא חברה המעסיקה עובדים טאחד העובדים נפגע במהלך עבודתו – האחריות לפגיעה נופלת על החברה ולא על הבעלים .

1.      חייב בהצהרה למס ערך מוסף פעם בשנה (עד 31.1) על השנה הקודמת על מחזור עסקאותיו https://www.misim.gov.il/empatur/

2.      אם עוסק פטור עובר את תקרת העסקאות השנתית בגינה הוא יכול להחשב כעוסק פטור (בשנת 2014- 79,482 ש"ח) , על ההפרש הוא יהיה מחוייב במע"מ (כמו עוסק מורשה ) ויוכל לקזז את המ"מ העסקאות , או שיכול להחשב בגין כל השנה  כעוסק מורשה (אם בחר בדרך זו הוא לא יוכל לחזור להיות עוסק פטור במשך שנתיים גם אם מחזור העקאות שלו בשנים העוקבות נמוך מהתקרה ) 

3.      עוסק פטור אינו מוציא חשבונית מס , בעת קבלת התשלום יוציא העוסק הפטור חשבונית עסקה / קבלה .

4.      עוסק פטור היות ואינו מחייב במס עסקאות ולכן אינו יכול לקזז את מס תשומות ששילם בגין רכישתיו . סכום מע"מ התשומות שלא קוזז יתווסף להוצאותיו בעת חישוב הרווח לצרכי מס הכנסה .

5.      שיקולי תדמית – לעוסק פטור יש תדמית של עסק קטן ולעיתים גופים שהינם חברות או עוסקים מורשים יעדיפו לא לבצע עסקאות אם עוסק פטור .

בשעה טובה החלטת לצאת לדרך עצמאית  , עולות הרבה שאלות כיצד עושים זאת –

במאמר ינתן מידע שיסייע לכל עצמאי בראשית דרכו כיצד להתנהל מול רשויות המס השונות .

איך פותחים עסק חדש

כל בעל עסק יכול להרשם  ברשויות המס באחת משלוש האפשריות :

1.      עוסק פטור

2.      עוסק מורשה

3.      חברה בע"מ

 

להלן מספר שאלות שיעזרו לקבוע כיצד יש להרשם ברשויות המס השונות כעוסק מורשה או עוסק פטור

קיימת רשימת מקצועות / התאגדיות אשר מחייבות רידשום כעוסק מורשה ,

 

1.      מהו המקצוע שלך או איזה שירות אתה נותן ?

 

 אגרונום, אדריכל, הנדסאי, חוקר פרטי, טוען רבני, טכנאי, טכנאי שיניים, יועץ לארגון, יועץ לניהול, יועץ מדעי, יועץ מס, כלכלן, מהנדס, מודד, מנהל חשבונות, מתורגמן, סוכן ביטוח, עורך דין, רואה חשבון, שמאי, בעל מעבדה כימית או רפואית, רופא, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, רופא וטרינר, רופא שיניים או מרפא שיניים

 

אם הינך משתייך לאחד המקצועות הללו הינך מחוייב להרשם במס ערך מוסף כעוסק מורשה

 

כמו כן אם הינך :

בעל בית ספר לנהיגה , מתווך מקרקעין , בעל בית ספר לרבות גן ילדים, סוחר ומתווך רכב , סוחר או מתווך מקרקעין .

 

גם במקרה זה יש להרשם כעוסק מורשה במס ערך מוסף .

 

שותפות רשומה או חברה – מחוייבות להרשם כעוסק מורשה  .

 

 

אם הינך נותן את השרותים  הבאים :

מופע אמנותי, לרבות הנחיה במופע; בניית תפאורה או הכנתה; הכנת מבחנים, בדיקתם וכן ניהול מבחנים או פיקוח עליהם; הרצאה, הוראה, הדרכה, תרגול או השתתפות במופע שאינו מופע אמנותי; כתבנות או קצרנות; תרגום בכתב או בעל פה; כתיבה או עריכה; פישור.

 

אם עיקר הכנסתך משירותים אלו הינה מעסק (כלומר שלא משכורת או גימלה ) , ניתן להרשם עסק פטור אם הינך עומד בתנאי שיפורט בסעיף הבא , אחרת הינך מחוייב להרשם כעוסק מורשה .

אם אינך נופל למגבלות המנויות בסעיף 1 המגבלה היחידה הינה מחזור העסקאות השנתי המפורט בסעיף 2 .

 

2.      מחזור עסקי עד תום השנה הקלנדרית (31.12) שאינו עולה על 77,993 ש"ח (לשנת 2013 ) ו -79,482 ש"ח (לשנת 2014) . (מחזור –ללא תוספת מע"מ ) .

 

כאן המקום להדגיש כי רישום כעוסק פטור , פוטר את העוסק רק מדיווח שוטף למע"מ (חברות או עוסקים מורשים מחוייבים בדיווח חודשי או דו חודשי למע"מ וכל בהתאם למחזור עסקאותיהם השנתי ) . לגבי החבות להרשם במס הכנסה או במוסד לביטוח לאומי יש להרשם  מייד לאחר פתיחת תיק עוסק פטור כפי שעוסק מורשה נרשם .

משרד רואה חשבון

מרכזיה   072-3340733

צור קשר

שם מלא : 
טלפון : 
מייל : 
עיר 
    

 

 

המשרד מספק את כל השירותים הנחוצים לעצמאיים ולחברות ומעניק מגוון רחב של שירותי הנהלת חשבונות, ייצוג מול רשויות המס בישראל, שירותי ראיית חשבון ושירותי יעוץ מס וליווי עסקי למגוון רחב של עסקים. לקוחותינו בגדלים שונים החל מחברה בע"מ דרך עוסק מורשה וגם עוסק פטור.

משרד רואה החשבון, מעניק מגוון רחב של שירותי חשבונאיים שונים ובינהם:

  • שירותי הנהלה וניהול חשבונות
  • חשבות שכר
  • ייצוג מול רשויות המס בישראל
  • שירותי ראיית חשבון מלאים
  • הצהרות הון
  • ליווי עסקי מ-א ועד-ת
  • ייעוץ מס

בעלי עסק קיים או עומדים לפני פתיחת עסק חדש?

בין שאתם בעלי עסק קטן או גדול, פנו עוד היום ובואו לפגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות, ממנה נתחיל ביחד דרך משותפת, הכוללת ליווי עסקי מלא לכל אורך הדרך.

אני מזמין אתכם להפיק את המירב מהניסיון המקצועי שצברתי לאורך השנים בחברות הגדולות ביותר במשק הישראלי וליהנות משירות מקצועי ואמין ובמחירים תחרותיים.